Alla inlägg under mars 2012

Av Sandra Isaksson - 29 mars 2012 09:02


Fjärde dagen på dagge. Skrattade och vinkade när vi sa hejdå och gick sedan iväg med tjejerna! ;) Hörde alla när han kom in säga "ÅH hej Mario, har du kommit nu?! Vad kul att Mario kommit.. OSV"

 Känns bra, otroligt bra! (vet att jag tjatar!) Men stackars de föräldrar som har barn som gråter floder varje dag de lämnar dem. Jag tror faktiskt att vi kommer få ett bakslag, men då vet jag iaf att han trivs och att han har roligt. För hade han grinat varje dag från början skulle man kanske börja undra :D


Igår åkte vi på en spontanare till IKEA. Köpte en garderob vi kollat på ett tag till Marios rum. Adam monterade upp den igår och jag vägrade hjälpa till. Jag var trött och ville bara hänga i soffan ;) Vet inte när han kom och la sig, vet inte när Mario hamnade i våran säng.. Har sovit som en stock!


Ska faktiskt vila lite nu också.. Sen ska jag ta och börja tömma Marios byrå och kanske lyfta in garderoben. Sen skall jag plocka undan i köket innan jag hämtar hem hjärtat 13.30! 

Av Sandra Isaksson - 28 mars 2012 12:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sandra Isaksson - 28 mars 2012 07:56


Snart iaf..

Mario är påklädd, och håller på att städa soffan med en diskborste :) 

Blondie får sovmorgon och husse tar ut henne på ett tag, tydligen.

Hoppas jag får lämna honom idag en stund, behöver duscha! ;)

Får se hur det går idag, han är redan trött! Men när han väl är där blire nog andra bullar ;) 


Idag tänkte jag göra pizzabullar till middag. Eller iaf och frysa ner så det finns i frysen, till utflykter, matlådor osv. Tänkte även vara hardcore att göra egen tomatsås.. Får väl se hur herrn i huset (inte Adam..vi har en ny herre- Mario!) samarbetar ;)

Av Sandra Isaksson - 27 mars 2012 21:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sandra Isaksson - 26 mars 2012 21:57


(jag vägrar säga förskolan...)


Idag var dagen D. Mario började på dagge!

Kl 9.30 satte vi våran fot på Lyransförskola, avd Stjärnan. (vilket passa Mario perfa!)

Marianne välkomnade oss och Mario började direkt att klimatisera sig.. De andra barnen var ute så vi fick kolla in stället själva och prata ostört. Mario brydde sig inte ett dugg om mig och Adam. Han pinade på med sitt och Marianne fick till och med hålla honom! ;) När vi väl skulle åka hem en timme senare så ville han inte riktigt fara.. Marianne sa att hon inte tror att 2veckors inskolning behövs med Mario eftersom han verkar ta det hela med väldig ro. Imorgon och på onsdag ska vi vara 8.30-10.30 och på torsdag 8.30-11.30 och då ska han äta där också :) Fredag håller vi öppen än så länge. Ska se hur det går och om det går bra dessa dagar så lämnar jag honom där på fredag :) Tycker inte alls det känns jobbigt på något sätt att lämna honom där, eller att han ska vara där. Tyckte det kändes jätte bra och skönt. (misstolka mig inte, jag älskar mitt barn och vill egentligen vara med honom hela tiden!) Det som också är stort + i våra öron är att det är en reducerad grupp. 14 barn istället för 18! Jätte bra tycker jag! :) 4stor barn går över till skolan till hösten så nu håller vi tummarna att Alin och Calle kommer på samma avd som Mario ;)


Stjärnan våran somnade helt utslagen efter mitt läkarbesök (dirket efter dagis..) och han sov sittandes i vagnen.. Vaknade inte när jag bar upp honom från källaren när vi lämnade vagnen eller när jag klädde av honom ytterkläderna, sov i soffan 1½ timma! Sen var han väldigt trött ikväll så han somnade bums 19.30 efter gröten! :) 


Har hunnit baka lite och stokka undan i köket ikväll. Nu ska jag se BB och bara ta det lugnt. Invänta min karl som tränar och kanske träna lite här framför tv om jag orkar! 

Av Sandra Isaksson - 23 mars 2012 20:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sandra Isaksson - 22 mars 2012 17:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sandra Isaksson - 21 mars 2012 07:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Hej!

Sandra heter jag och blev den 28/2-11 mamma till världens finaste Mario. Bor uppe i Kalix tillsammans med min sambo Adam och våran hund Blondie :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards