Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Ibland bara svartnar det

Av Sandra Isaksson - 25 juni 2012 13:06


Ïdag när vi var och jobbade så gick vi in och fikade i bygdegården i Bodersbyn.

Vi håller ju till i skogen just ovanför så det var mest hänt så. 

Det har varit någon släktträff där förra veckan så det var kvar några och städade lite.

Killen jag jobbar som följeslagare till har lite svårt att sitta still länge och började ganska snabbt röra på sig och gå omkring, som han alltid gör. Han pratar även för sig själv, ibland ganska högljutt och han gillar att plocka i saker och ha ordning. Så när jag skulle hämta honom då vi skulle fortsätta ute så kommer en KÄRRING (fanns inget bättre att kalla henne...) fram till mig och frågar, när killen står en meter bakom mig, 


Kärringen - Ursäkta, men vad har den här killen för problem? Jag menar, han är ju ganska underlig.

Jag - URSÄKTA?!

Kärringen - Ja, vad är det för fel på han? Han verkar ju inte vara som han ska..

Jag - Ja det framgår väl ganska tydligt att han har ett handikapp?! Eller??

Kärringen - Ja han har då gått och plockat och städat här och pratat för sig själv, lite konstigt är det ju

Jag - Har han stört dig?

Kärringen - nej inte alls. Jag undrar bara vad han har för problem. 

Jag - Ja jag tycker inte att det angår dig vad han har för sjukdom! Har han stört dig eller inte?

Kärringen - Nej han störde mig inte. Men jag tycker han beter sig så konstigt. Det märks ju att han inte är som han ska..

Jag - Ja men varför frågar du då?! Visa lite respekt! Han står en meter ifrån oss och du pratar som om han inte vore här. Man undrar ju vem som har problem egentligen!


Sen gick jag.. Jag var så förbannad att jag hade kunnat ge henne en smäll! Snacka främlingsfientlig. 

Jag vill bara spy åt dessa människor. Hur fan kan man bete sig på ett sånt omoget och otrevligt sätt mot någon som har ett handikapp? FY FAN!



 
 
Ingen bild

Moa

25 juni 2012 14:29

vilken idiot. blir fan rädd över att det finns folk som agerar på ett sånt sätt. bra att du gav svar på tal!

Sandra Isaksson

25 juni 2012 19:46

Ja jag var så ond när vi gick ut så jag kokade! Det fanns mycket mer som ville ut ur min mun, men jag tyckte det räckte! :)

 
Josse

Josse

10 juli 2012 21:43

Hallå där. Grattis till bebisen i magen, gud vad mysigt med ett syskon! (Förstår att du är gravid av kommentarer jag läser ;-) Du har ju bytt lösen, får man det nya?

http://annajosefin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Isaksson - 28 februari 2013 08:44

  Idag är ingen vanlig dag, för idag är det Marios 2-års dag! HURRA HURRA HURRA! <3   För två år sedan, vid denna tidpunkt så hade Mario kommit ut för ca 1h sen. Jag stod i duschen och medans jag gjorde det vägde och mätte Adam honom med skö...

Presentation


Hej!

Sandra heter jag och blev den 28/2-11 mamma till världens finaste Mario. Bor uppe i Kalix tillsammans med min sambo Adam och våran hund Blondie :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards